Adezivii şi produsele folosite pentru reabilitarea termică a locuinţelor sunt, din punctul de vedere al producătorilor de materiale de construcţii, singurele segmente care pot reanima piaţa locală de profil.
Numai în prima jumătate a acestui an, piaţa materialelor de construcţii s-a comprimat cu 25%, potrivit estimărilor făcute de jucătorii din domeniu, iar bilanţul de la finele anului va arăta şi mai rău. De exemplu, piaţa tâmplăriei termoizolante a scăzut, valoric, cu aproape 45% în primele luni ale anului faţă de 2008, iar cea a cimentului cu aproximativ o treime.
Totuşi, izolarea termică a locuinţelor ar putea da o gură de aer producătorilor de materiale de construcţii.
“Referindu-ne strict la 2010, singura categorie de produse care poate revitaliza piaţa locală este cea a adezivilor de termosistem şi a soluţiilor profesionale de reşapare termică a locuinţelor. Aceste lucrări au avantajul că sunt susţinute parţial din fonduri europene şi, de asemenea, că rata clădirilor eficientizate termic în România este, la ora actuală, de sub 0,1%”, apreciază Augustin Russu, directorul general unuia dintre principalii jucători de pe piaţa internă de profil, transmite Mediafax.
În cazul în care statul nu va demara investiţii noi, piaţa materialelor de construcţii ar putea să îşi continue declinul în 2010, cu aproape un sfert faţă de 2009, consideră Augustin Russu.
CITIŢI ŞI:
Vântul crizei bate-n termopane
Cu cât s-au ieftinit materialele folosite la construcţia unei case
Certificatul energetic va scumpi locuinţele
Îţi iei casă la cheie sau o renovezi?
Cine plăteşte factura la reabilitarea termică?