Jumatate din afacerile derulate in acest an de Automobile Bavaria, principalul dealer BMW de pe piata locala si care detine 10 din cele 13 centre ale marcii, reprezinta activitatea de service, potrivit oficialilor companiei.
"In 2009 din totalul afacerilor Automobile Bavaria serviceul si activitatea de post-vanzare au reprezentat 50% in acest an. Dar procentul corect al serviceului din cifra de afaceri ar trebui sa fie de 40%, iar vanzarile de masini ar trebui sa genereze doua treimi din afacerea totala", a spus Wenzel Weber, directorul general al Automobile Bavaria, companie controlata de Michael Schmidt.
In 2008 cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 171,2 mil. euro, insa pentru acest an reprezentantii Automobile Bavaria nu au facut estimari legate de vanzari.
"Cu siguranta cifra de afaceri a companiei din 2009 va fi sub cea din 2008. Ceea ce este important acum este sa ne adaptam la noile conditii din piata. Nu putem face inca estimari cu privire la 2010. Pana acum toate estimarile analistilor au fost false".
Vanzarile BMW pe piata locala au inregistrat in primele 11 luni ale acestui an un declin de 54,4%, la 2.247 de unitati, cel mai scazut in raport cu celelalte doua marci premium germane, care au inregistrat o scadere de 54,6% in cazul Audi, la 2.621 de masini, respectiv 57% la 2.720 de unitati in cazul Mercedes-Benz.
"Situatia actuala de pe piata auto romaneasca nu este foarte usoara. In Europa spre exemplu vedem in prezent piete care continua declinul de peste 65%, dar si unele care si-au revenit. Anul care urmeaza intotdeauna este cel mai greu. Nu ar trebui sa facem in prezent estimari pe ani, ci in ceea ce priveste ziua de maine sau cel mult luna viitoare", a subliniat directorul Automobile Bavaria.
In conditiile in care nu se estimeaza pentru anul viitor o revenire a vanzarilor de automobile premium, nu sunt prevazut