Dacă A2, Bucureşti-Cernavodă, este supranumită Autostrada Soarelui, în această dimineaţă tronsonul Turda-Gilău al A3 s-a transformat în Autostrada Zăpezii, şoferii putând folosi în condiţii de siguranţă doar o singură bandă pe fiecare sens de circulaţie.
Pe străzile principale din Cluj-Napoca şi pe drumul naţional 1, spre Turda, se putea circula în condiţii normale, în schimb pe tronsonul Turda-Gilău al Autostrăzii Transilvania deszăpezirea a fost efectuată doar parţial.
8.30, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. Traficul spre şi dinspre oraş decurge greoi, dar fără blocaje, viteza medie de deplasare fiind de 25-30 km/h. În aproximativ 15 minute, şoferii ajung în Piaţa Mărăşti, unde încep primele probleme, cauzate de aglomeraţia din trafic şi nu de carosabil, care este curăţat de zăpadă. Pe traseul spre Floreşti, aglomeraţia se menţine, iar „punctele fierbinţi” sunt aceleaşi ca în zilele „obişnuite”: Regionala CFR, Piaţa Unirii, Calea Moţilor. De pe Calea Mănăştur, traficul se aeriseşte, iar la ieşirea spre Floreşti decurge fără cele mai mici probleme.
9.15, Polus Center. Câţiva şoferi dornici de distracţie profită de ninsoarea căzută azi-noapte şi fac drift-uri în parcarea centrului comercial. În faţa uneia dintre intrări, Daniel Popa, un taximetrist, îşi aşteaptă clienţii. „Am venit pe la 7.30 din oraş şi se circula groaznic”, spune bărbatul, după care se adăposteşte la căldură, în maşină.
9.30, strada Frunzişului. Un drum din Mănăştur până în Zorilor nu ia mai mult de două minute. Şoseaua e curăţată, semn că nu de mult timp au trecut prin zonă cei responsabili cu deszăpezirea.
10.00, drumul naţional 1, Cluj-Napoca – Turda. Urcarea şi coborârea Feleacului decurg fără probleme. Motivul îl descoperim în apropiere de Tureni: două utilaje „patrulează”, la distanţă de aproximativ doi kilometri una de cealaltă. La fel, şi pe se