"Golful este o mare afacere. Tiger este o corporatie-mamut. Oriunde merg, oamenii vorbesc despre aceasta poveste. Nu e nimic rau in legatura cu un sondaj pe tema felului cum a fost afectata imaginea lui publica", spunea zilele trecute, intr-o discutie online, Howard Kurtz, comentator media al prestigiosului cotidian american Washington Post. El raspundea, astfel, unei intrebari din partea unui cititor nemultumit de faptul ca publicatia a desfasurat un sondaj "de ziar pentru liceeni" pe tema popularitatii lui Woods, in urma dezvaluirilor din ultimele saptamani privind relatiile extraconjugale ale acestuia.
Felul cum presa "serioasa", tiparita sau online, precum si marile posturi de televiziune din SUA au abordat scandalul Tiger Woods - personaj devenit tinta nr. 1 pentru paparazzi - si influenta presei asupra evenimentelor sunt de cateva zile subiecte fierbinti pentru observatorii fenomenului mediatic din SUA. Acestia arata ca interesul public si faptul ca celebrul jucator de Golf este o institutie economica in sine au facut ca marile titluri si posturi de stiri sa abordeze pe larg un subiect aparent tabloid. Optiune este insotita de riscul unor derapaje considerabile, precum preluarea ca atare, din presa tabloida, a unor zvonuri sau informatii neverificate.
Pe langa apetitul manifestat de publicul larg pentru problemele cu care se confrunta o personalitate cu reputatie globala, presa "de calitate" a avut si motive ce vizeaza direct industria media, pentru care a dedicat spatii ample acestui subiect. Printre acestea:
implicatiile financiare ale retragerii lui Tiger Woods si efectele asupra marketingului sportivfaptul ca o instanta londoneza a emis un ordin prin care interzice presei britanice sa publice anumite detalii despre viata personala a lui Tiger Woods
Media "de calitate" nu s-au limitat, insa, la aspectele serioase ale "probleme