Transportatorii rutieri dau în judecată companie Naţională de Drumuri şi Autostrăzi pentru pagubele cauzate de imposibilitatea utilizării drumurilor blocate de zăpadă."Măsura de restricţionare a traficului autovehiculelor de peste 7,5 tone, comunicată de centrul Infotrafic, este datorată lipsei de competenţă a Companiei de Autostrăzi şi Dumuri ce se ascunde de propriile obligaţii şi îndatoriri, ca administrator al drumurilor naţionale şi europene. Nu este posibil ca într-o
Transportatorii rutieri dau în judecată companie Naţională de Drumuri şi Autostrăzi pentru pagubele cauzate de imposibilitatea utilizării drumurilor blocate de zăpadă.
"Măsura de restricţionare a traficului autovehiculelor de peste 7,5 tone, comunicată de centrul Infotrafic, este datorată lipsei de competenţă a Companiei de Autostrăzi şi Dumuri ce se ascunde de propriile obligaţii şi îndatoriri, ca administrator al drumurilor naţionale şi europene. Nu este posibil ca într-o ţară europeană, în 2009, la prima zăpadă din an, o întreagă zonă teritorială precum Moldova, să fie ruptă de restul ţării, fără ca persoanele responsabile de acest lucru să răspundă în faţa legii", a declarat Augustin Hagiu, liderul Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
CNADNR nu a făcut aproape nimic
Asociaţia nu precizează valoarea despăgubirilor. FORT arată că CNADNR este obligată să anunţe şoferii cu privire la restricţionarea traficului şi să intervină în timpul cel mai scurt pentru a asigura circulaţia pe drumurile publice în condiţii de siguranţă.
"Tot ceea ce aflăm de la Compania de Autostrăzi şi Drumuri este că pe întreaga reţea naţională s-a acţionat cu 9.187 de tone de material antiderapant, ceea ce la un calcul simplu ne arată că, în fapt, s-a utilizat circa o jumătate de găleată de nisip pe kilometru de drum. Eficienţa acestei acţiuni este s