Românii veniţi să-i rezolve problemele, unele dintre ele nefiind de competenţa consulatului, uită adesea de bunele maniere şi îi jignesc pe funcţionari, nemulţumiţi de modul de desfăşurare al demersurilor administrative.
Zilnic, cei patru sau cinci funcţionari soluţionează între 40 şi 120 de cereri. "Mai apar şi probleme", admite Alina Stoicescu, viceconsul.
Dacă formularul e completat corect, procesul de depunere a actelor se desfăşoară în doar cateva minute. Un formular completat greşit de către un solicitant înseamnă reluarea întregului proces birocratic. Altă coadă, nervi şi înjurături, îndreptate adesea spre funcţionarul consular.
Chiar dacă sunt înjuraţi aproape zilnic, funcţionarii din personalul consular "compensează" situaţia cu satisfacţia obţinută în urma soluţionării problemelor românilor rătăciţi sau ajunşi în situaţii extreme.
"Recent, la Mallorca, am ajutat un român aflat în spital de peste 100 de zile. Avea toate documentele expirate. Ne-am deplasat la spital. La alegeri, a venit să voteze şi mi-a mulţumit personal", dezvăluie Alina Stoicescu.
Află cine sunt românii din Spania nevoiţi să străbată marea pentru a ajunge la consulat