Intr-o sala de curs, cu doi traineri la catedra, se pun cinci grupe de oameni de marketing, angajati ai unor branduri ca Adama, Ursus, Coface sau GMP, si se adauga o atmosfera destinsa, presarata cu multe cifre. Pe scurt, asa arata o simulare de business pe timp de criza tinuta in Bucuresti, la International Adevertising Association (IAA).
Simularea de business presupune ca fiecare grupa de participanti (grupa fiind formata din 2-3 cursanti) se afla la conducerea unui business.
Pe parcursul simularii, care dureaza trei zile, participantii la cursuri se ocupa de strategia de vanzari a companiei virtuale, stabilesc coordonatele financiare ale businessului, creeaza campanii promotionale sau inventeaza branduri noi.
“Un om foarte bun de marketing trebuie sa-si puna mai multe intrebari: De numere sunt importante pentru afacerea mea? De unde vin cifrele care ma intereseaza pe mine si cum pot sa le obtin? Care este numarul important in momentul de fata si ce relatie are cu celelalte numere din business?”, le explica Stefan Palarie, consultant in cadrul companiei de training Interact, specializata in simulari de afaceri, tinerilor manageri dornici sa invete ce inseamna notiunile de marketing si business.
Trainerii Interact tin frecvent simulari de business in cadrul IAA, institutie care ofera cursuri de marketing si comunicare pentru angajatii din domeniu. Cele trei zile de business, parte al unui modul avansat pentru angajatii din marketing, il costa pe fiecare cursant circa 450 de euro, in conditiile in care modulul dureaza 22-25 de zile. Costul total al cursurilor este de aproximativ 3.600 de euro, incluzand TVA-ul.
“Inainte de criza, companiile plateau cursurile angajatilor pe care ii trimiteau sa se pregateasca. In prezent, tinand cont de perioada de recesiune, angajatii achita trainingurile din propriile buzunare”, afirma Madalina Miron, coodo