Dealerii auto din Suceava abia reuşesc să mai vândă câte trei autoturisme lunar. Promoţiile agresive ale comercianţilor nu reuşesc „să-i mişte“ pe suceveni, care spun că abia mai au bani pentru traiul zilnic.
Dealerii auto din Suceava resimt tot mai acut recesiunea financiară. Aceasta deoarece sucevenii spun că abia fac faţă cheltuielilor de zi cu zi, iar gândul la un autoturism nou este îndepărtat. „Aş vrea să-mi cumpăr o maşină, mai ales că e frig şi am un copil la grădiniţă, pe care trebuie să-l duc zilnic. Din păcate, lipsa banilor mă împiedică să fac asta“, a declarat Ovidiu Cremene, electrician.
Dacă până la începutul lui 2009 majoritatea sucevenilor care treceau pragul unei reprezentanţe auto o făceau dornici să cumpere, acum cei mai mulţi vin doar să admire noile modele expuse.
„Comparativ cu anii trecuţi, vârsta vizitatorilor s-a schimbat. Acum vin mai mult grupuri de tineri, care doresc să analizeze autoturismele“, a spus Mircea Irimescu, consilier vânzări.
Vânzări de 12 ori mai mici
Din cauza schimbării profilului clienţilor, dar şi a crizei financiare, cifrele de vânzări ale dealerilor auto au scăzut dramatic. Administratorii reprezentanţelor mari din Suceava spun că în 2008 vindeau şi câteva zeci de maşini săptămânal. Comparativ, în 2009 reuşesc cu greu „să scape“ de trei autoturisme în fiecare lună.
„Criza se resimte din plin în bugetele sucevenilor. Mulţi vin şi întreabă care sunt preţurile, dacă pot cumpăra în rate, însă puţini sunt cei care mai şi cumpără“, a precizat Corneliu Stoleru, consilier vânzări auto. Ca să facă faţă momentelor dificile, unii dealeri încearcă strategii de marketing mai agresive. Una dintre acestea presupune prezentarea autoturismelor în centrele comerciale din oraş. Chiar şi aşa, vânzările nu pot fi impulsionate.
„De vreo lună trec pe aici şi văd aceleaşi