Maşinile care au ieşit, ieri, din Capitală, către Urziceni, prin oraşul Voluntari au fost controlate de echipaje ale Brigăzii de Poliţie Rutieră din Bucureşti.
În numai trei ore au fost date 20 de amenzi pentru stare tehnică şi echipare necorespunzătoare, au fost retrase şase certificate de înmatriculare, iar trei maşini au fost indisponibilizate, pentru că nu aveau Asigurarea Obligatorie de Răspundere Civilă.
Ion Saian (44 de ani), din Bucureşti, unul dintre şoferii de microbuz care transportau navetişti pe ruta Bucureşti-Urziceni, a încercat să explice poliţiştilor că de fapt el le face oamenilor un bine, pentru că îi duce acasă „chiar şi aşa ca sardinele".
„Oamenii fac naveta zilnic. Traficul e destul de aglomerat, iar dacă stau să prindă fiecare câte un loc nu mai ajung niciodată acasă", a spus şoferul, care era apărat chiar de călătorii pe care îi transporta. Aceştia au spus că mai bine merg înghesuiţi decât să stea afară în frig. Pe lângă faptul că avea de două ori mai mulţi pasageri decât numărul de locuri, Ion Saian nu avea microbuzul echipat de iarnă. Poliţiştii spun că oamenii care acceptă să se urce în orice condiţii, în astfel de maşini, merg spre o moarte sigură.
Între obligaţie şi recomandare
În România, echiparea cu lanţuri şi cauciucuri de iarnă este obligatorie doar în cazul maşinilor cu masa mai mare de 3,5 tone. Şeful Direcţiei Rutiere din cadrul Poliţiei Române, comisarul-şef Lucian Diniţă, a spus că, la noi în ţară, absenţa acestor dotări se pedepseşte cu amendă cuprinsă între 240 de lei şi 320 de lei. El a adăugat că echiparea de iarnă a maşinilor mai uşoare de 3,5 tone este doar o recomandare a poliţiei, atât în ţara noastră, cât şi în Uniunea Europeană.
Potrivit comisarului-şef Lucian Diniţă, „singura diferenţă este că la noi nu poţi să le interzici şoferilor să nu mai circule pe stradă dacă nu au cauciucuri