Tot mai multi producatori de materiale de constructii isi pregatesc de pe acum strategia pentru cand va reveni piata, si daca unii se indreapta spre largirea gamei de produse mai scumpe, pentru clientii de nisa, altii doresc extinderea operatiunilor in afara Capitalei, pentru clientii din restul tarii. Un lucru este cert insa, toti sunt de parere ca anul viitor va fi intr-adevar "de criza", iar revenirea va fi una de lunga durata.
Una dintre companiile active pe piata materialelor de constructii, Lindab Romania, subsidiara grupului suedez omonim, specializata in productia de materiale de constructii metalice, si-a extins de curand portofoliul de produse prin lansarea Lindab Roca, tigle metalice cu acoperire granulata, un produs premium, de nisa, clientii interesati de acest tip de tigla fiind considerati mai putin afectati de criza si care inca mai dispun de lichiditati.
Decizia companiei de a intra pe un nou segment de piata cu un produs premium, in conditiile in care piata tiglelor metalice este estimata sa scada cu aproape 35% in acest an fata de anul trecut, pare nebunie, insa explicatia este cat se poate de simpla.
"In conditiile in care piata scade, cel mai important lucru este sa cresti numarul de clienti. In plus, piata de produse premium a scazut mai putin decat cea a produselor standard sau economice. Asa ca am vazut oportunitatea de a ne creste cota de piata pe acest segment, iar in doi ani ne propunem sa devenim jucatorul principal pe piata de tigle metalice cu acoperire granulata", a explicat Andrei Sulyok, directorul general al Lindab Romania, un business de 63 milioane de euro anul trecut.
Pretul se ridica pana la 18 euro pe metru patrat, cost care nu include si accesoriile, fiind astfel una dintre cele mai scumpe tigle metalice prezente pe piata de profil romaneasca. "Preturile variaza intre 7,7 euro si 8,8 euro pe buca