Michael Mix, directorul de proiect al Autostrazii Transilvania, sustine ca Bechtel poate livra cel putin 50 km pe autostrada pe an daca sunt facute exproprierile, sunt mutate utilitatile si daca se asigura finantarea. Insa Mix, care tocmai a plecat de la conducerea companiei, a evitat sa spuna cand va fi finalizata intreaga autostrada si cat va costa avand in vedere ca Bechtel abia a livrat primii 42 km ai autostrazii dupa sase ani de la inceperea lucrarilor.
Mix, care a plecat din Romania imediat dupa ce s-au inaugurat cei 42 km dintre Campia Turzii si Gilau (Cluj Vest), considera ca a invatat in cei sase ani si jumatate sa aiba foarte multa rabdare, luand in considerare ritmul greoi al exproprierilor si al devierilor de utilitati. Ultima portiune de teren a fost expropriata in luna august a anului curent.
"Avand in vedere ca am primit ultima suprafata de teren pentru constructie abia in luna august a anului acesta, cred ca am reusit sa demonstram ca atunci cand terenurile sunt expropriate si utilitatile sunt mutate, capacitatea noastra de a inainta este foarte ridicata. Am aratat acest lucru prin ritmul de lucru. Daca ne uitam la stadiul lucrarilor in mai si cum este astazi se vede ca este o imagine complet diferita", explica Mix.
Pentru finalizarea celor 42 de kilometri de autostrada pana in decembrie au lucrat peste 4.000 de oameni, iar alte 450 de persoane au fost implicate in lucrarile de la tronsonul 3C (Suplacu de Barcau-Bors).
"Am reusit sa ne respectam angajamentul fata de Guvern, am finalizat cei 42 km din tronsonul Campia Turzii - Gilau pentru care am semnat contractele de predare-primire. Cei 2.686 de angajati directi si cei 1.641 de angajati prin subcontractori au muncit in doua schimburi pentru finalizarea acestei sectiuni. A fost cel mai complex tronson de autostrada realizat in Romania pana in prezent", a declarat Bogd