CENTENARUL PORTULUI CONSTANŢA
Anul acesta s-au împlinit 100 de ani de la inaugurarea Portului modern Constanţa.
Lucrările de construcţie a Portului Constanţa au început încă din 1896, pe 27 septembrie 1909 având loc inaugurarea oficială.
Regele Carol I a pornit atunci instalaţiile de la prima magazie – siloz şi începe astfel încărcarea cu cereale a vaporului „Iaşi".
În 1911 se înregistrează peste 1,4 milioane de tone de mărfuri operate, iar în 1937, traficul atinge 6,5 milioane tone de mărfuri.
În perioada 1941-1944 portul va avea destinaţie militară, iar în 1944 este ocupat de sovietici.
Târziu după război, în anul 1961 se aprobă proiectul de extindere a Portului Constanţa şi încep construcţiile la digul de larg, platforme, cheiuri şi dane.
În prezent, Portul Constanţa are o capacitate de operare anuală de peste 100 milioane tone, fiind deservit de 156 de dane, din care 140 sunt operaţionale.
Lungimea totală a cheiurilor este de 29,83 km, iar adâncimile variază între 7 şi 19 m. Aceste caracteristici sunt comparabile cu cele oferite de către cele mai importante porturi europene şi internaţionale.
În ultimii ani, portul Constanţa a confirmat că este cel mai important centru de distribuţie pentru Europa Centrală şi de Est, precum şi cel mai semnificativ hub de containere din Marea Neagră.
Este principalul port românesc şi se situează în topul primelor 10 porturi europene în funcţie de cantităţile de mărfuri operate.
TRAFICUL DE MĂRFURI ÎN PRIMELE 11 LUNI ALE ANULUI 2009
În primele 11 luni ale anului 2009, traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime româneşti a fost de 38, 3 milioane tone, cu 33% mai puţin decât anul trecut. În cadrul traficului total, traficul maritim a atins un volum de mărfuri de 31,25 milioane tone, iar cel fluvial a fost de 7,1 milioane tone.
Pre