Mai mult de jumatate dintre romani vor pune sub brad dulciuri, patru din zece intentioneaza sa aseze acolo haine si incaltaminte, iar un sfert vor pune jocuri si jucarii.
Criza ii determina pe romani sa nu isi propuna sa investeasca prea mult in bunuri de folosinta indelungata.
"Mai putini romani si-au exprimat interesul pentru a achizitiona de sarbatori aparatura electrocasnica (9%), echipamente IT, telecomunicatii si dispozitive electronice (4%) sau alte servicii de telecomunicatii (1%)", se arata intr-un studiu realizat de GfK Romania.
Referitor la destinatia acestor tipuri de cadouri, aparatura electrocasnica este achizitionata in principal pentru casa, dar exista si un procent mare de persoane care o cumpara pentru a o oferi cadou partenerelor.
Echipamentele IT si de telecomunicatii sunt cumparate atat pentru a le avea in casa, cat si pentru a le oferi cadou copiilor, in vreme ce aparatura electronica si serviciile telecom sunt destinate in mare parte propriei gospodarii.
Printre aparatele electrocasnice, cel mai des mentionate sunt robotii de bucatarie, masinile de spalat rufe si cuptoarele cu microunde.
Telefoanele mobile, un cadou mult dorit
La capitolul cadouri electronice, in top se afla telefoanele mobile, urmate de camere digitale si televizoare. "Majoritatea romanilor care isi indreapta atentia catre un serviciu de telecomunicatii pentru a fi oferit drept cadou de sarbatori celor dragi sau si-l doresc pentru ei insisi au mai degraba in minte un abonament de telefonie mobila si, in mult mai mica masura, cumpararea unei cartele de telefonie mobile", se mai arata in studiul GfK Romania.
Intrebati fiind de unde cred ca vor cumpara de sarbatori aparatura electrica si electrocasnica sau echipamente IT pe care le doresc sau vor sa le ofere de sarbatori, cei mai multi