ANAT: Vânzările au scăzut, în medie, cu 20% anul acesta
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) vrea să convingă hotelierii români să scadă tarifele în 2010, din cauza evoluţiei nefavorabile a vânzărilor de anul acesta.
"Încercăm să-i convingem pe hotelieri să ţină preţurile cel mult la nivelul anului 2009 sau să le scadă. La evoluţia vânzărilor din 2009, trebuie să restructurăm puţin tarifele anul viitor", a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, Alin Burcea, prim-vicepreşedintele asociaţiei.
El a explicat că în lunile aprilie şi mai ale anului în curs, când hotelierii de la munte scăzuseră tarifele faţă de 2008, aceştia au înregistrat creşteri ale numărului de turişti, comparativ cu lunile similare ale anului precedent. În luna iunie, odată cu majorarea tarifelor, numărul turiştilor a scăzut.
Oficialul ANAT a spus că în acest an agenţiile de turism au înregistrat scăderi ale vânzărilor cu 20%, în medie. A scăzut, de asemenea, şi numărul biletelor vândute, dar cu doar 5-7%. "S-a călătorit destul de mult şi în acest an, dar scăderile de 20% provin din micşorarea tarifelor. Pentru anul viitor, estimăm totuşi o creştere a volumului activităţii", a spus Burcea.
ANAT speră la mai mulţi turişti
Totodată, ANAT speră într-o redresare a turismului românesc şi estimează o creştere a numărului de turişti cu circa 5% faţă de 2009. Astfel, potrivit acestuia, creşterea poate fi atinsă prin aplicarea mai multor măsuri, una dintre cele mai importante fiind dezvoltarea programelor de early booking, atât pentru intern cât şi pentru extern, precum şi pentru turismul de munte şi cel balneo. "Am observat în ultimii ani o denaturare a unor zone montane importante, precum Sinaia şi Predeal, din cauza evenimentelor de genul conferinţelor de presă programate la sfârşitul săptămânii. Deşi este o afacere profitabilă pentru