Filiala locala a producatorului elvetian de medicamente Ewopharma, cu vanzari de peste 50 de milioane de euro la nivel international, estimeaza ca anul viitor va vinde 2.000 de flacoane cu tratament antiimbatranire.
"Romania se situeaza pe penultimul loc la tratamentele estetice non-chirurgicale, dintre tarile Europei central si de est. Marea majoritate a noilor pacienti sunt inca interesati de pretul cel mai mic, neintelegand sau nevrand sa stie la ce riscuri se expun acceptand produse de pe piata neagra", spune pentru Wall-Street Simona Brana, business unit manager in cadrul filialei locale a Ewopharma.
In momentul de fata, intregul portofoliu de produse Allergan aduce 15% din incasarile totale de 8,5 milioane de euro, iar pentru anul viitor asteptarile se ridica la 25-30%. Cresterea vanzarilor Allergan se bazeaza si pe avansul incasarilor din tratamentele pe baza de botox Vistabel, recent lansate in Romania.
Un flacon de Vistabel (50 UI) costa in jur de 628 de lei, pretul variind in functie de numarul de unitati folosite, precum si de clinica unde se efectueaza tratamentul. "In Romania tratamentele estetice de acest gen sunt inca putin utilizate pentru ca inca exista prejudecati, iar costul lor este inca destul de ridicat", explica Brana.
Din totalul pacientilor, mai putin de 10% sunt barbati, desi s-a observat o crestere destul de importanta in ultimii ani. "De regula sunt persoane cu venituri peste medie, persoane independente financiar, bine informate si care sunt interesate de aspectul lor exterior. In general, acestea au disponibile 300 de euro pentru astfel de tratamente", a mai spus business unit managerul de la Ewopharma.
La sfarsitul anului trecut, cifra de afaceri a Ewopharma Romania a fost de 8,2 milioane de euro (12,4 milioane de franci elvetieni), iar nivelul de profitabilitate a fost de 48%. Compania comercializeaza in