Reprezentantii Ministerului Transporturilor au anuntat pentru 2010 "atacarea" lucrarilor la aproape 250 kilometri de autostrada, insa sunt mult mai retinuti cand vine vorba de termenele de finalizare a unor tronsoane. Lipsa finantarii, in principal, intarzierea procedurilor de expropriere, dar si unele clauze mai putin clare din contractele incheiate au devansat termenele de executie atat in cazul autostrazilor, cat si in cel al drumurilor de centura.
In Romania, in prezent se lucreaza la constructia a doar trei autostrazi noi. Este vorba de Autostrada Transilvania, Autostrada Arad-Timisoara si Bucuresti-Ploiesti. Se pregateste inceperea lucrarilor la tronsonul Brasov-Comarnic (continuare a Autostrazii Bucuresti-Ploiesti) si Cernavoda- Constanta (parte a Autostrazii Soarelui). In total, in 40 de ani, s-au construit doar 303 kilometri. In urma cu nici doua luni, oficialii de la Transporturi sperau ca tronsonul de autostrada Bucuresti-Brasov sa fie dat in folosinta in iunie-iulie 2010, dupa ce termenul initial, anuntat o data cu deschiderea santierului, fusese 2009. Lipsa de resurse financiare a devansat insa inaugurarea pentru sfarsitul anului viitor.
"Lucrarile sunt intr-un stadiu avansat la segmentul de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Putem spune ca lucrarile sunt practic realizate in proportie de 40%. Din pacate, nu au fost bani suficienti, iar lucrarile vor fi incheiate in perioada tomana-iarna 2010 si se va putea circula pe distanta Bucuresti-Ploiesti, pe autostrada, intre drumurile de centura ale celor doua orase", a precizat Adrian Ionescu, directorul Directiei Infrastructura Rutiera din cadrul Ministerului Transporturilor.
Un alt caz interesant este cel al Autostrazii Soarelui, la care lucrarile au fost demarate cu mai bine de un sfert de secol in urma. Lucrarile la ultimul tronson ramas, Cernavoda-Constanta, cu o lungime