Definiţia preţului de achiziţie este greşită
"Noi am cerut introducerea unor penalităţi, nu introducerea unor termene de plată pentru fiecare categorie de produs"
Dezbătut mai bine de un an, modificat şi iar discutat, Codul de bune practici nu poate fi aplicat, deşi este în vigoare, pentru că reprezentanţii Gărzii Financiare şi cei ai Ministerului de Finanţe nu l-au înţeles.
"Aşteptăm invitaţia celor de la Garda Financiară şi de la Ministerul de Finanţe pentru a le explica definiţia preţului de achiziţie. Există o hotărâre a Parlamentului, care este pusă pe site-ul Camerei Deputaţilor, care prevede scoaterea termenelor de plată pentru că definiţiile sunt greşite. Noi am cerut penalizări după trecerea termenelor de plată scadente, nu termene de plată diferite pe tipuri de produse. Trebuie să explicăm reprezentanţilor Gărzii Financiare şi celor de la Ministerul de Finanţe ce înseamnă preţ de achiziţie şi care este modalitatea de facturare pentru că ei au înţeles că acele bugete (formate din plata anumitor taxe către retaileri - n. red.) nu mai apare în facturi. Noi am explicat retailerilor că, în cazul în care preţul nostru pe un produs este de 100 lei, şi supermarketul sau hipermarketul îţi pune un adaos de 20%, preţul final trebuie să fie de 120 de lei. Consumatorul trebuie să ştie că hipermarketul are un asemenea adaos. Preţul trebuie individualizat pe factură", a declarat, pentru Curierul Naţional, Sorin Minea, preşedintele Romalimenta, adăugând că aşteaptă de trei luni invitaţia GF şi MF la discuţii. "De trei luni vorbim singuri ca nebunii, pentru că nu ne ascultă nimeni. Nici Consiliul Concurenţei n-a înţeles nimic. Deocamdată, legea este în vigoare, dar nu se poate aplica. Camera Deputaţilor a pus-o pe site, dar mai trebuie să aibă loc şi nişte discuţii. Este foarte posibil să nu fie nicio lege", a încheiat Minea.
Rompan nu a