- Economic - nr. 441 / 17 Decembrie, 2009 Mai intai, o constatare. Ritmul de crestere a vanzarilor de bunuri de larg consum, in moneda nationala, s-a redus cu cinci puncte procentuale, de la 22% la 17%, in perioada care a trecut din acest an. Cele mai dinamice categorii sunt, potrivit GfK Romania: ciocolata, produsele de ingrijire personala si de curatenie. Dintre acestea, deodorantele si samponul se afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%. In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%). Pe locul secund s-au plasat alimentele si bauturile, care au crescut cu 17%, in moneda nationala. Tabletele de ciocolata sunt printre cele mai dinamice categorii din cosul produselor alimentare (cu putin peste 20%). De asemenea, ritmul de crestere a vanzarilor de ulei s-a mentinut relativ constant, la 2% , in conditiile in care pretul a scazut. Totodata, segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile care nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in aceeasi perioada a lui 2008. GHEORGHE GIURGIU - Economic - nr. 441 / 17 Decembrie, 2009 Mai intai, o constatare. Ritmul de crestere a vanzarilor de bunuri de larg consum, in moneda nationala, s-a redus cu cinci puncte procentuale, de la 22% la 17%, in perioada care a trecut din acest an. Cele mai dinamice categorii sunt, potrivit GfK Romania: ciocolata, produsele de ingrijire personala si de curatenie. Dintre acestea, deodorantele si samponul se afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%. In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara