În cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a fost lansat un Centru de mediere, acesta fiind o alternativă la rezolvarea conflictelor prin metoda clasică. "Decizia de înfiinţare a acestui Centru de mediere este în deplină concordanţă cu preocuparea consecventă a Camerei bucureştene de a pune la dispoziţia comunităţii de afaceri instrumente utile pentru a-şi eficientiza activitatea. Mai mult, este o dovadă a disponibilităţii CCIB, a sistemului cameral în general, de a participa în mod constructiv la reformarea structurală a României şi de a-şi asuma noi responsabilităţi pentru a contribui la îmbunătăţirea mediului economic", se arată într-un comunicat de presă.
La eveniment au participat, alături de conducerea Camerei bucureştene, oameni de afaceri, specialişti în drept, precum şi experţi în mediere. "Înfiinţarea, prin decizia Colegiului nostru de Conducere, a acestui Centru era absolut necesară, în contextul în care tot mai mulţi oameni de afaceri invocă pierderi cauzate de un sistem de justiţie al cărui personal este suprasolicitat cu rezolvarea litigiilor apărute în cadrul unor contracte civile şi comerciale", a declarat Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei bucureştene. Mai mult, preşedintele CCIB a subliniat faptul că rezolvarea prin "metoda clasică", adică în instanţă, a diferendelor ivite în relaţiile de afaceri interne şi internaţionale se întinde pe parcursul multor luni şi, în cazurile complexe, chiar ani, iar soluţia dată de instanţă este favorabilă doar uneia dintre părţi. În schimb, rezolvarea litigiilor de natură civilă şi comercială de către mediatorii autorizaţi ai Centrului de mediere din cadrul Camerei bucureştene se realizează rapid şi cu acordul de voinţă al ambelor părţi implicate.
Potrivit specialiştilor prezenţi la eveniment, prin mediere se pot soluţiona neînţelegerile în derularea contractelor de nat