Ieseanul Iulian Dascalu, unul dintre cei mai "vanati" antreprenori locali pentru afacerea Iulius Mall, care cuprinde patru centre comerciale in Iasi, Timisoara, Cluj si Suceava, se fereste in aceasta perioada de potentiali cumparatori, in conditiile in care a reusit sa-si adapteze modelul de afaceri din mers.
"Este clar ca voi sta pe termen lung in business-ul acesta. Iti poti da seama de acest lucru de cand intri in mall", spune Dascalu, dintr-un birou aflat in cadrul centrului comercial Iulius Mall din Timisoara, cea mai recenta investitie finalizata de catre antreprenor, in valoare de 60 de milioane de euro, ce a presupus extinderea proiectului.
Dascalu este unul dintre cei mai indatorati antreprenori romani, aceasta categorie de investitori fiind cea mai expusa in aceasta perioada in care majoritatea pietelor au scazut, iar imobiliarele nu au facut exceptie. Iar dupa circa 10 ani de investitii masive in piata centrelor comerciale, unde a ocupat orase cheie din tara, poate ca unii s-ar fi asteptat ca Dascalu sa caute ajutor extern.
"Intr-o perioada de criza nu cauti parteneri", spune Dascalu, referindu-se la faptul ca actualii investitori interesati de achizitii vor sa cumpere la preturi mici si pot incurca mersul afacerii.
"Trecem printr-o perioada grea, dar in care tot managementul stie ce are de facut. Un potential partener trebuie sa vina cu valoare adaugata, ceea ce nu inseamna numai un aport financiar. Si daca as vinde, iti pui urmatoarea intrebare: ce fac cu banii? Nu fac chestia asta pentru bani. Conduc o companie pe care eu o consider in continuare tanara si care imi propun sa creasca de la o luna la alta", spune proprietarul Iulius Group.
Credite de peste 300 mil. euro. Omul de afaceri iesean s-a extins cu ajutorul unor credite de la banci precum Eurohypo sau UniCredit Tiriac, care l-au finantat cu peste 300 de milioa