Presa interna de astăzi scrie despre firmele care se ocupă cu deszăpezirea Capitalei, disputa dintre Prahova şi Dâmboviţa pentru Babe şi Sfinx sau ieftenirea spaţiilor comerciale. Printre alte subicte, firmele cu care s-au încheiat contracte de întreţinere a autostrăzilor s-au dovedit a nu face faţă primilor fulgi de zăpadă, iar 6.400 de angajaţi ai CFR Marfă rămân pe drumuri.
Cine (nu) deszăpezeşte Capitala. Autorităţile publice din Capitala au contracte de salubrizare şi dezăpezire cu cinci societăţi. În sectorul 1 aceste activităţi sunt asigurate de firma Romprest, în sectorul 2 de Supercom , în sectorul 3 de Rosal, în sectorul 4 de REBU, iar în sectorul 6 de societatea Urban. În paralel cu aceste firme, ADP-rile de sector deszăpezesc străzile secundare pe care există obiective sociale (spitale, fabrici de lapte, pâine etc) Sectorului 5 este singurul care a refuzat să încheie contracte de salubrizare şi deszăpezire, aceste activităţi fiind făcute de angajaţii Administraţiei Domeniului Public (ADP), notează Gândul.
Babele şi Sfinxul, disputate de judeţele Prahova şi Dâmboviţa. Cele mai importante monumente ale naturii de pe Valea Prahovei au ajuns motiv de ceartă între autorităţile locale din cele două judeţe vecine. Autorităţile locale din judeţele Prahova şi Dâmboviţa îşi revendică administrarea Sfinxului şi a Babelor, două dintre cele mai „profitabile” obiective turistice de pe Valea Prahovei, scrie Eveniemntul Zilei.
Spaţiile comerciale, tot mai ieftine. Anul viitor va aduce pe piaţa de retail doar 50% din spaţiile anunţate în urmă cu aproximativ un an. Analiştii susţin că preţurile chiriilor la spaţiile comerciale nu vor mai înregistra fluctuaţii importante, dar că oricum se vor mai micşora. Retailerii care desfăşoară activităţi în spaţiile stradale şi ocupă suprafeţe închiriate mai mari au şansa să renegocieze consistent chiriile şi în