Criza-necriza, Artmark merge inainte cu optimism in opera sa de solidificare a pietei de arta romanesti: diversificarea ofertei, sporirea competitivitatii pe piata internationala si conectarea la breslele galeristilor si anticarilor mondiali, instituirea unor criterii de masurare exacta (prin lansarea indicilor lunari de tip bursier destinati monitorizarii evolutiilor pe piata), organizarea de evenimente expozitionale. .. Nu in ultimul rand, cresterea cotatiilor artistilor autohtoni si a interesului investitorilor. Pentru ca, dincolo de pionierat si de principii, o casa licitatii, pe o piata emergenta, trebuie sa faca si bani. Nu e nevoie adica, doar de forme, ci de forme cu fond si care sa aduca fonduri. Reformuland, potrivit declaratiei-manifest a presedintelui casei de licitatie, dl. Radu Boroianu, se cuvine: "Sa expunem cu inteligenta, pretutindeni, si cu osebire, sa vindem. Din ce in ce mai mult si mai sus, prin selectie riguroasa, neemotionala. Doar asa ne vom face cunoscuti si apreciati".
Editia de iarna (si, in acelasi timp, aniversara - un an de la primul eveniment) a licitatiei publice Artmark s-a desfasurat joi, 10 decembrie, in sala Grand Ballroom a Hotelului JW Marriott din Bucuresti, si a fost, dupa spusele organizatorilor, "intre toate cele 8 editii de pana acum, pe departe cea mai mare, mai notorie si mai de succes".
Licitatia a cuprins aproape 200 de lucrari, repartizate in 9 sectiuni, cu granite nu intotdeauna precise (Colonia de la Balcic, Simbolism, Patrimoniu - cea mai ampla si mai consistenta -, Scoala de la Baia Mare, Postmodernism, Tezaur, Europeana, Fotografie, Arta contemporana), "constituite in asa fel incat sa satisfaca preferintele estetice ale unui public cat mai diversificat, mentinand, in acelasi timp, criterii exigente in selectie, principii ferme in restaurare si rigoare in documentare".
Cele mai mari