In anul crizei financiare, cererea de produse profesionale L`Oreal s-a mentinut la nivelul din 2008, dupa o perioada de cresteri anuale de 30% pana la 50%. Mai mult decat atat, Jean Clauteaux, directorul diviziei, declara, intr-un interviu acordat Wall-Street, ca anul 2010 nu va fi usor, la finele caruia nu exclude chiar o scadere a cifrei de afaceri, urmat de o lunga perioada de adaptare la noile conditii economice.
Jean Clauteaux (foto), directorul diviziei de produse profesionale L`Oreal Romania, considera ca vremurile de hiperconsum si cresteri spectaculoase ale cifrei de afaceri dintre ani 2006 si 2008 au apus si pentru piata de cosmetice profesionale, iar consumatorul este mult mai atent la economisire, evitand cheltuielile pe care nu le considera vitale.
In acest context, anul 2009 a fost unul de stagnare a afacerilor la nivelul din 2008, dupa cresteri anuale de 30% pana la 50% in ultimii trei ani de activitate. Acum cresterea s-a oprit pe ansamblul diviziei de produse profesionale, chiar daca cererea pentru unele categorii de produse a crescut - printre acestea se numara vopseaua de par, cu o crestere de 10% si tratamentele intensive de ingrijire a parului, cu un avans de 5%.
“Apa s-a retras si interesant este ce urmeaza. Se poate sa fie o simpla maree sau poate fi un tzunami social si economic. Cert este ca va fi o schimbare radicala in ceea ce priveste consumul si relatia companie-client”, declara Jean Clauteaux.
Cu toate acestea, lui Clauteaux nu-i place sa vorbeasca de criza si vede situatia economica actuala ca pe o schimbare in educatia, un context care, pentru consumatorul de rand, se traduce printr-o schimbare de atitudine fata de consum. Asadar, consumatorul nu mai alearga dupa discout, iar acest concept nu va reprezenta noua dinamica a economiei.
“Discount-ul inseamna devalorizare, iar azi consumatorul cauta un raport