Dupa doi ani de evolutie continua, dermatocosmeticele au devenit in Romania o piata care a sfidat criza, jucatorii din industrie anuntand o crestere de 22% in perioada 2008-2009. Daca la inceput apa termala era ingredientul vedeta, oferta s-a diversificat, iar in scena au intrat leacuri inovatoare.
Cea mai noua intrare pe piata de profil din Romania sunt strugurii, despre polifenoli, extrasi din samburii de strugure, spunandu-se ca sunt cei mai puternici antioxidanti din lumea vegetala (de 10.000 de ori mai puternici decat vitamina E).
Lantul de farmacii Centrofarm a adus pe piata una dintre cele mai cunoscute game de dermatocosmetice pe baza de struguri - Caudalie Vinotherapie. Creata in Franta, in urma cu 16 ani, marca este produsa de sotii Mathilde si Bertrand Thomas pe podgoria familiei - Chateau Smith Haut Lafitte, langa Bordeaux.
Istoria Caudalie incepe cu intalnirea celor doi soti Thomas cu farmacologul francez Joseph Vercauteren, profesor la Universitatea de Farmacie din Bordeaux, alaturi de care au pus bazele departamentului de cercetare. In fiecare an, 10% din profitul inregistrat este investit in cercetare.
Numele gamei este dat de un termen de specialitate din oenologie. "Caudalie" este unitatea de masura pentru senzatiile gusto-olfactive care persista dupa degustarea vinului. Cu cat vinul este mai fin, cu atat mai multe "caudalies" va avea.
"Strategia Centrofarm include diferentierea prin introducerea de game comercializate in exclusivitate. Am inceput cu gama Lytess (dermatotextile din Franta) si am facut pasul firesc catre una dintre cele mai cunoscute si apreciate game de cosmetice naturale - Caudalie", spune Dorin Catana, director general Centrofarm. Produsele Caudalie sunt in acord si cu tendintele eco si bio de pe piata. Cremele si lotiunile folosesc ingrediente naturale, care respecta mediul si sunt biodegradabile, nu