Moda online, revenirea la "pachetelul de acasa" sau design in stil victorian si supermarketuri de arta sunt cateva dintre tendintele care vor marca stilul de viata, anul viitor. Premium a previzionat tendintele anului 2010 in moda, gastronomie, arta, design si turism, bazandu-se pe evenimentele din 2009 si fara a uita de cuvantul de ordine al anului - recesiune.
Printre primii care s-au jucat cu prezentarile fashion online au fost designerii Viktor si Rolf care au lansat colectia primavara-vara 2009 printr-un film accesibil publicului larg... pe internet. Toata lumea a stat astfel in primul rand, a avut acces in backstage si a putut asista chiar la probele modelelor virtuale.
Ca solutie de criza sau doar ca un pas firesc in viitor, folosirea internetului ca alternativa la catwalk-ul clasic a capatat amploare anul acesta transformandu-se intr-o adevarata frenezie virtuala. In toamna, la saptamana modei din Paris designerul britanic Alexander McQueen a "indraznit" chiar sa inlocuiasca jurnalistii de moda, din primul rand, cu bloggeri inarmati cu laptopuri, pentru ca acestia sa trimita in timp real impresii despre show, pe bloguri si retele de comunicare online. In continuare colectia lui McQueen este prezentata pe Twitter, la doar un click departare, pe McQueenworld...
Louis Vuitton a prezentat la randul sau, pe Facebook, pentru 24 de ore, colectia creata pentru saptamana modei din Paris. Iar Burberry, Michael Kors sau Isaac Mizrahi au cucerit la randul lor imperiul "internetic", organizand in acelasi timp cu prezentarile pe catwalk si vizionari live pe internet.
"Viitorul modei este in new media, a devenit evident pentru multi ca o prezentare fashion pe catwalk, de 7 minute, daca nu e vorba de McQueen, Galliano sau Gareth Pugh, nu mai merita efortul" a afirmat pentru Premium Diane Pernet, fost designer, actual jurnalist de moda si fashi