La Salonul de la Geneva din 2009, atmosfera era destul de sumbra, iar toti oficialii brandurilor se straduiau sa transmita un mesaj de sobrietate, realism, revenire la valori traditionale, exact opusul excesului care a caracterizat societatea consumerista din ultimii ani. Exceptie notabila a facut tocmai subtilul si mereu sobrul Vacheron Constantin, care, in plina campanie de smerenie a industriei luxului, s-a gandit sa lanseze adevarate cascade de diamante in forma de ceasuri. Si culmea, i-a reusit. Kallania, ceasul de 6 milioane de euro, Lady Kalla Flame sau Kalla Haute Couture sunt printre modelele haute joaillerie lansate anul acesta de Vacheron Constantin, care s-a nimerit sa anunte si inventarea unei noi slefuiri pentru diamante (botezata sugestiv "flacara") tocmai cand criza economica incepuse sa faca numeroase victime. Cu toate acestea, fiind vorba de Vacheron Constantin, chiar daca ceasurile gem de diamante, reusesc sa nu fie nici bling, nici vulgare, nici exagerate, intr-o perioada in care luxul a ajuns sa fie invinuit pentru multe dintre defectele societatii contemporane. La urma urmei, manufactura elvetiana a avut peste un sfert de mileniu la dispozitie pentru a-si rafina arta si pentru a realiza capodopere care ar putea usor sa cada in kitsch opulent, dar care sunt intotdeauna un model de bun-gust, chiar si cand costa sase milioane de euro. De altfel, toate modelele haute joaillerie lansate anul acesta de Vacheron Constantin s-au incadrat in programul Métiers d'Art al companiei, care scoate in evidenta capacitatea artizanilor manufacturii de a crea piese unice din punctul de vedere al designului, al finisarilor si al realizarilor tehnice.
Primele ceasuri de buzunar de dama realizate de Vacheron Constantin erau mai degraba bijuterii, deoarece in acele vremuri codul bunelor maniere dicta ca o doamna nu se uita la ceas in public sau ch