Comisariatul Regional de Protecţie a Consumatorului a pus vineri sigiliu pe două birouri ale conducerii sucursalei E.ON Gaz din oraşul Cluj-Napoca, în urma unor sesizări cu privire la contractele propuse de companie consumatorilor.
"La această acţiune am avut sprijinul Grupării Mobile de Jandarmi Cluj. Acest demers a venit în completarea sancţiunii aplicate, în cuantum de 30.000 lei", a declarat Mircea Radu, directorul Comisariatului, citat de Mediafax. După câteva ore sediile au fost desigilate pentru ca "directorii să poată lucra pentru a găsi soluţiile optime pentru consumatori", după cum au precizat oficialii ANPC.
Decizia de sigilare a celor două birouri a fost luată după ce au fost analizate clauzele din contractele propuse de companie consumatorilor, dar şi după ce au avut loc discuţii cu reprezentanţii companiei, fără a se ajunge la un rezultat pentru modificarea respectivelor clauze, care ar trebui să cuprindă şi clauze de protecţie a consumatorilor. Contractele oferite de E.ON nu respectă clauzele prevăzute într-un ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
"Sunt multe clauze, un exemplu e că este trecut în contract că preţul nu include TVA şi accize, dar ordinul prevede foarte clar că accizele nu sunt facturate, deci nu aveau ce să caute în contract. Un alt punct important este că (E ON - n.r) obligă consumatorul să semneze un act, că a luat act de condiţiile standard, că le va respecta, dar nu apar în contract, ci apar pe alte foi, ce nu sunt semnate de consumator, care astăzi pot să fie valabile, dar mâine se pot modifica, ca urmare ne putem trezi peste o anumită perioadă că, din cauza neprimirii unor facturi, să ajungă cineva la consumator acasă să îi ridice bunurile deoarece condiţiile standard noi prevăd acest lucru", a mai spus Mircea Radu.
De asemenea, în contract nu există nici un text care