Industria media din România a fost lovită în plin de criza economică. Revenirea veniturilor din publicitate la un nivel acceptabil este aşteptată doar în 2012, după un 2010 la fel de slab şi un uşor reviriment în 2011. Una dintre cele mai mari tranzacţii din lume consemnată anul acesta a fost încheiată pe piaţa media. Principalul furnizor de televiziune prin cablu din SUA, Comcast Corp, a parafat un acord în valoare de 6,5 miliarde dolari prin care va achiziţiona 51% din acţi
Industria media din România a fost lovită în plin de criza economică. Revenirea veniturilor din publicitate la un nivel acceptabil este aşteptată doar în 2012, după un 2010 la fel de slab şi un uşor reviriment în 2011.
Una dintre cele mai mari tranzacţii din lume consemnată anul acesta a fost încheiată pe piaţa media. Principalul furnizor de televiziune prin cablu din SUA, Comcast Corp, a parafat un acord în valoare de 6,5 miliarde dolari prin care va achiziţiona 51% din acţiunle NBC Universal de la General Electric, tranzacţie care evaluează grupul de televiziune la 30 de miliarde de dolari. Contextul în care a fost realizată această tranzacţie este unul dintre cele mai dificile poate chiar din ultima sută de ani. Anul 2009 a lovit foarte puternic mass-media din întreaga lume, încasările din publicitate fiind mai mici cu circa 30% faţă de 2008. Multe ziare de prestigiu au fost închise sau trecute integral pe internet, mărind şi numărul discuţiilor referitoare la perceperea de taxe pentru conţinutul online. De asemenea, îngheţările de salarii sau concedierile sunt, în continuare, măsuri puse pe ordinea de zi. Piaţa românească de media, la fel ca şi economia, a fost lovită chiar mai tare decât pieţele occidentale, veniturile din publicitate prăbuşindu-se, pe ansamblu, cu cel puţin 30% faţă de anul trecut. „Cele mai afectate segmente ale pieţei au fost printul, cu o scădere de 45-