Ma gândeam ce sa aleg din acest decembrie in care, din punct de vedere muzical, toata lumea parca si-a propus sa contrazica, printr-o abundenta de oferte concertistice, evidenta crizei, cu efecte clare si in domeniul artistic.
Din ratiuni ce tin de posibilitatile de stimulare a optimismului, m-am oprit asupra unor initiative ce implica muzicieni tineri, in acceptiunea cea mai larga a termenului, care se refera in mod deosebit la entuziasmul ca stare de spirit dominanta.
In aceasta idee m-am bucurat ca am revazut de doua ori pe afisele lunii decembrie Orchestra Nationala de Tineret din România, acest tip de organism artistic colectiv care reprezinta chintesenta optimismului fiind o entitate artistica infiintata la initiativa violoncelistului Marin Cazacu. Compusa din tineri instrumentisti cu vârste cuprinse intre 18 si 25 de ani si pregatita inca de la infiintarea ei (in urma cu un an si jumatate, la Sinaia) de Cristian Mandeal, orchestra functiona doar in contextul cantonamentelor de vara de la Sinaia, finalizate prin mai multe concerte. Acum este rpimaoara când ii auzim si in alte contexte. Seriozitatea, avântul cu care participa acesti tineri muzicieni la actul artistic, potentialul unei orchestre "de proiect" ar trebui sa atraga si un public pe masura, eventual de aceeasi virsta, acel public nou de care avem atât de mare nevoie.
Daca ei nu reusesc inca sa actioneze si asupra structurii publicului, cei care o fac sustinut de trei ani incoace sunt Romanian Piano Trio, care au incheiat sâmbata la Bucuresti al patrulea Turneu National MusicON LG. Alexandru Tomescu cu vioara sa Stradivarius-Elder-Voicu (care in afara faptului ca este un instrument remarcabil, este si un extraordinar agent de PR), pianistul Horia Mihail si violoncelistul Razvan Suma au urcat pe scena Salii Radio in tricouri colorate, reusind ceea ce se spune ca este aproape im