Producatorul de mezeluri Tabco-Campofrio, filiala locala a gigantului Campofrio Group, inregistreaza o scadere a vanzarilor din luna iulie a acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent pe fondul scaderii consumului si al cresterii somajului.
"In 2009 a existat o scadere accentuata a puterii de cumparare, vizibila din semestrul al doilea. In ceea ce priveste prima parte a anului 2010 consideram ca va aduce vanzari mai mici decat perioada similara a lui 2009, insa din august 2010 speram sa avem usoare cresteri in raport cu anul curent", a declarat Alina Pene, director de marketing al Tabco-Campofrio Romania.
Ovidiu Wencz, directorul general al Tabco-Campofrio, declara in luna august a acestui an ca rezultatele din primul semestru au fost chiar mai bune decat cele inregistrate in aceeasi perioada a anului 2008, pe fondul eficientizarii productiei si al reducerii costurilor cu procente intre 5 si 10%.
Directorul de marketing al companiei sustine insa ca in cea de-a doua jumatate a anului vanzarile companiei au fost afectate de criza economica, deoarece consumatorii au inceput sa reduca treptat cantitatea de mezeluri achizitionata dupa ce au migrat, in prima faza, catre produsele mai ieftine. "Numeroasele promotii facute de toti competitorii, precum si devalorizarea monedei nationale au reprezentat alte provocari pe care le-am intampinat in acest an. Ca un paradox, produsele din gama premium isi mentin totusi ponderea."
Reprezentantii Campofrio nu au oferit insa informatii privind dinamica vanzarilor.
Gigantul spaniol Campofrio a decis sa investeasca anul acesta doua milioane de euro din surse proprii pentru a moderniza singura unitate de productie detinuta pe plan local, la Tulcea, cu doar sase luni inainte ca avizul de functionare al acesteia sa expire.
In acelasi timp, spaniolii au renuntat la partea de abatorizare s