» Traficul de marfuri prin porturile maritime romanesti a scazut cu 33% fata de anul trecut.
» Principala cauza a acestui declin este criza economica mondiala.
» Specialistii spun ca valorile de trafic record din anul 2008 nu se vor mai intalni din nou decat in trei, patru ani.
Conducerea companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta a przentat, ieri, intr-o conferinta de presa, bilantul de activitate pentru anul 2009. "In primele 11 luni, traficul total de marfuri inregistrat in porturile maritime romanesti a fost de 38,3 milioane tone, cu 33% mai putin decat anul trecut. Precizez insa ca anul 2008 s-a remarcat cu un trafic de marfuri record pentru Portul Constanta, in ultimii 20 de ani. Estimez ca pana la sfarsitul anului traficul total de marfuri sa atinga 42 milioane tone", a precizat Ioan Balan, directorul general al companiei.
Cele mai importante scaderi au fost inregistrate la traficul de containere. Astfel, la sfarsitul lunii noiembrie 2009 se inregistrasera 550.101 TEU-uri (n.r. – unitate de masura specifica pentru containere), fata de 1,29 milioane TEU, in 2008. S-au mentinut la nivelul anului trecut produsele petroliere (3,7 milioane tone), lemn si pluta (770.000 tone).
Au scazut si minereurile de fier, deseurile de fier, produsele metalice. Exista si categorii de marfuri care au crescut spectaculos, cum ar fi cerealele. "O crestere de 25-30% s-a inregistrat si la autoturisme, fapt determinat de exporturile de Logan care s-au realizat prin Portul Constanta", a precizat Ambroziu Duma, director Exploatare, Siguranta si Securitate Portuara. Acesta a subliniat si faptul ca traficul de containere pe Dunare este in crestere, ca si traficul prin portul Midia. In acest ultim caz, explicatia este data de investitiile in zona realizate de companii private. "In ultima perioada, traficul de marf