Un studiu al GfK relevă faptul că românii preferă dulciurile şi articolele vestimentare pentru a le face cadou
Atenţiile scumpe sunt cumpărate pentru uz propriu
Cei mai mulţi români vor să cumpere dulciuri de sezon pentru a oferi cadouri de Crăciun, obiectele de îmbrăcăminte, încălţăminte sau accesorii vestimentare fiind pe poziţia a doua în intenţiile de cumpărare în acest scop a persoanelor intervievate într-un studiu al firmei de cercetare GfK România. "Cei mai mulţi români intenţionează să ofere cadouri care să "îndulcească", să înfrumuseţeze şi să înveselească sărbătorile de iarnă, fără a face investiţii consistente în bunuri de folosinţă îndelungată.
Ei plănuiesc să cumpere mai degrabă dulciuri de sezon - 56,5%, obiecte de îmbrăcăminte, încălţăminte sau accesorii vestimentare - 39%, decoraţiuni - 28%, jocuri şi jucării - 24% şi produse sau servicii cosmetice", se arată într-un comunicat al GfK.
Mai puţini români şi-au exprimat interesul pentru a achiziţiona de sărbători aparatură electrocasnică, respectiv 9% dintre respondenţi, echipamente IT, telecomunicaţii şi dispozitive electronice - 4% sau alte servicii de telecomunicaţii 1%.
Abonamentele de telecomunicaţii, ultima "găselniţă" în materie de cadouri
Referitor la destinaţia acestor tipuri de cadouri, aparatura electrocasnică este achiziţionată în principal pentru uz propriu, dar există şi un procent mare de persoane care le cumpără pentru a le oferi cadou partenerelor. Echipamentele IT şi de telecomunicaţii sunt cumpărate atât pentru a le avea în casă, cât şi pentru a le oferi cadou copiilor, în vreme ce device-urile electronice şi serviciile telecom sunt destinate în mare parte propriei gospodării.
Printre aparatele electrocasnice, cele mai des menţionate sunt roboţii de bucătărie, maşinile de spălat rufe şi cuptoarele cu microunde.
În fruntea