Românii nu au fost receptivi la campania de vaccinare împotriva virusului A(H1N1), dar nici autorităţile nu au avut o strategie de informare şi un plan de imunizare bine pus la punct. Aceeaşi soartă a avut-o şi campania de vaccinare anti-HPV.
Spre deosebire de România, autorităţile spaniole au pregătit, timp de trei luni, populaţia cu informaţii despre vaccinul antigripă nouă. Guvernul de la Madrid a cheltuit aproape cinci milioane de euro pentru spoturi tv, audio sau materiale informative în presă.
Special pentru emigranţi au fost realizate spoturi audio în limbile principalelor comunităţi de străini din Spania, inclusiv în limba română. De asemenea, au fost distribuite materiale informative asociaţiilor de străini.
În campania de vaccinare s-au folosit trei tipuri de vaccin. Copiii cu vârsta cuprinsă între 6 luni şi 17 ani, bătrânii peste 60 de ani şi bolnavii cronici au fost vaccinaţi cu un produs care ajută şi la întărirea sistemului imunitar, livrat de compania farmaceutică Novartis.
Adulţii cu vârste de la 18 la 60 de ani sunt vaccinaţi cu un alt produs injectabil, livrat de compania Pandemix (Glaxo Smith &Kline). Pentru femeile gravide a fost folosit, începând din data de 23 noiembrie, un al treilea tip de vaccin.
În Italia, campanie în ZIARE şi la televiziuni
Vasta campanie de informare pusă în scenă de către Ministerul Sănătăţii nu a avut ca rezultat vaccinarea masivă a italienilor, doar circa 10% din segmentul vizat s-a vaccinat.
Informarea referitoare la beneficiile vaccinării şi riscurile gripei A(N1H1) s-a realizat pe toate canalele instituţionale convenţionale şi prin intermediul mass-mediei italiene. La radio, Toppo Gigio, versiunea italiană a lui Mickey Mouse, explica pe ton serios, dar cu o voce copilăroasă cum trebuie să se comporte italienii pentru a evita contagierea şi ce ar trebui să facă în cazul î