Pe o piata media in scadere cu pana la 40%, atitudinea celor mai multi jucatori (deopotriva clienti sau agentii) s-a rezumat la adoptarea “variantei sigure” si a proiectelor de respiratie scurta. Acest prim an de criza financiara a reprezentat o perioada de conservare in piata de media si publicitate din Romania, semne de revenire fiind asteptate spre finalul anului viitor. Acesta este doar un scenariu optimist, in opinia Laurei Badea, strategy director in cadrul grupului de comunicare Omnicom Media Group Romania.
Wall-Street: A trecut un an de cand ai fost numita in functia de strategy director la Omnicom Media Group Romania. Cum ai caracteriza acest an?
Laura Badea: A fost un an dificil si frumos in acelasi timp, au fost proiecte la care am lucrat si care s-au concretizat. Ne-am implicat foarte mult in zona de “research consumer”. Omnicom Media Group are un sistem de tool-uri de cercetare complex si, avand in vedere transforamrea mediului de afaceri si a consumatorului, ne-am implicat foarte mult in aceasta zona pentru a vedea cum i se schimba comportamentul. A fost si mass-media care a influentat acest lucru. Acum consumatorul este mult mai precaut, mult mai circumspect, orientat catre brandurile economice.
Cercetarea a fost realizata in mai multe etape si a inceput in luna noiembrie 2008. Lucram destul de mult si cu clienti internationali, fapt ce permite realizarea unei comparatii cu celelalte tari. Consumatorii romani au perceput mult mai puternic atentionarea din mass-media si au reactionat fiind mult mai economi, circumspecti. Pe aceasta zona s-au apropiat foarte mult de comportamentul consumatorilor din vestul Europei, care au experienta altor crize.
Wall-Street: Ce s-a schimbat in strategia de business?
Laura Badea: Anul acesta toata lumea a fost sub presiunea costurilor, cu ochii pe performanta am inceput sa ne uitam in jurul