- Diverse - nr. 442 / 18 Decembrie, 2009 La prima ninsoare care s-a asternut peste intreaga tara, primarul Bucurestiului, dr. Sorin Oprescu, se plangea de greutatile pe care le intampina firmele de deszapezire din cauza numarului foarte mare de autovehicule aflate in trafic, domnia sa vorbind de circa un milion de masini, un numar enorm de masini intr-un oras care nu este pregatit sa suporte o asemenea circulatie. De aici numeroasele ambuteiaje si blocari ale traficului, viteza redusa de circulatie, de circa 10 sau chiar 5 km pe ora. Paradoxal, romanii se vaita de mama focului cat de saraci sunt, timp in care numarul autovehiculelor pe care le detin acestia a ajuns la o cifra impresionanta. Explicatia poate fi regasita in dorinta romanilor descatusati de interdictiile comuniste, cand pentru o masina de tip Trabant, Lada sau chiar Dacia 1300 erau nevoiti sa astepte luni de zile. Ori, acum, odata cu dobandirea libertatilor, ei au dobandit inclusiv dreptul de proprietate, de libera circulatie si, mai ales, au scapat de mizeria statului la cozi, zile si nopti, pentru 10 litri de benzina. Unde mai punem faptul ca, pentru multi, masina a devenit o necesitate, in timp ce pentru foarte multi cetateni este doar un mijloc de transport de acasa la serviciu si invers, ceea ce nu ar justifica o asemenea achizitie. Mai sunt si tinerii, dornici, nevoie mare, sa aiba o masina, apoi mai sunt si multele societati comerciale mici, care desfasoara, in principal, comert cu amanuntul si care au nevoie de autovehicule de mic litraj. Statisticile ne spun ca media pe tara a detinerii unei masini la suta de locuitori este de 5,5, pe primul loc situandu-se, fireste, capitala tarii, unde s-au inregistrat, in ultimii doi ani, 21 de masini inmatriculate la suta de locuitori, din care 18,2 au fost masini noi, 2,8 masini second-hand, iar 9,4 masini reinscrise in circulatie, adica vehicule car