Goana pentru reducerea emisiilor toxice ale maşinilor va fi un alt factor care va afecta piaţa
Toate acestea vor duce şi la o reducere a marjelor de rafinare
Consumul de carburanţi va scădea pe termen mediu şi lung, pentru că operatorii de transport vor urmări să-şi eficientizeze activitatea, este criză şi există o supracapacitate de rafinare, potrivit directorului general al Petrom, Mariana Gheorghe. "Cererea de combustibil va avea două tendinţe: gradul de penetrare a numărului de vehicule nu este la nivelul european, iar cererea pentru sectorul transporturilor poate să crească, dar consumul se va eficientiza pentru a emite mai puţine noxe. Pe termen mediu şi lung vedem o scădere, pentru că va fi o reconfigurare în transporturi pentru reducerea emisiilor poluante, iar astfel cererea de combustibil va scădea. Plus că se va reduce şi din cauza crizei economice. De asemenea, marjele în rafinare se reduc pentru că scade cererea, precum şi unele industrii", a declarat, ieri, Mariana Gheorghe.
Petrom anunţă reducerea capacităţii de prelucrare a ţiţeiului de la anul
Directorul Petrom a adăugat că la nivel global, implicit în România, se înregistrează o supracapacitate de rafinare, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care Petrom va reduce capacitatea de prelucrare a rafinăriei Petrobrazi de la 4,5 milioane tone pe an la 4,2 milioane tone pe an. "În 2008 s-au procesat 13,5 milioane de tone de petrol în România, iar cererea a fost de 9,3 milioane de tone. Deci este evident că există o supracapacitate", a continuat ea.
Petrom a anunţat miercuri că va renunţa la planul de majorare a capacităţii de procesare a ţiţeiului a unităţii de la Petrobrazi la 6 milioane tone anual şi o va reduce la 4,2 milioane tone anual, pentru a se adapta condiţiilor de pe piaţă.
De asemenea, compania a revizuit în scădere planul de investiţ