Constructorul auto suedez este trimis în istorie de proprietarul american, după 62 de ani de activitate.
1 /.
General Motors a anunţat astăzi că va închide operaţiunile Saab, după ce a eşuat în demersul de găsire a unui cumpărător pentru marca suedeză pe care o deţine din 2000, informează ”AFP”.
Aproximativ 3.400 de angajaţi ai Saab îşi vor pierde locurile de muncă. La nivel mondial automobilele mărcii suedeze erau comercializate prin intermediul a circa 1.100 de dealeri, care vor fi la rândul lor afectaţi de decizia GM.
În mod ironic, pagina de deschidere a site-ului www.saab.ro îşi întimpina în această seară cititorii cu sloganul ”Începutul unei noi ere” (!), cu trimitere la anunţatul model Saab 9-5 (de nouă generaţie), care, dată fiind actuala situaţie, este foarte posibil să nu mai fie fabricat niciodată.
Vestea închiderii Saab a fost dată chiar de Nick Reilly, preşedintele General Motors pentru Europa.
Utima şansă de salvare pentru Saab a fost ratată odată cu încheierea abruptă şi fără niciun rezultat a negocierilor dintre GM şi producătorul danez de automobile exotice Spyker. Proprietarul american negociase anterior vânzarea Saab cu o altă firmă de mici dimensiuni, specializată în fabricarea de supermaşini – Koenigsegg.
Scurtă istorie Saab
Fabrica Saab din Trollhättan a fost inaugurată în 1938 şi a produs iniţial avioane, pentru Forţele Aeriene Regale Suedeze, în timpul celui de al Doilea Război Mondial.
Primul automobil Saab, modelul 92, a fost produs nouă ani mai târziu, în 1947.
Foarte rapid, constructorul scandinav s-a consacrat drept unul dintre cei mai interesanţi producători de maşini – cu modele deopotrivă sigure şi fiabile.
Saab şi-a unit forţele cu producătorul de camioane Scania, în 1968. Alianţa a durat până în 1995. @