Vanzarile retelei de magazine Mr. Bricolage, care anul trecut au ajuns la 20,5 mil. euro, au intrat pe un trend descendent de la jumatatea lui 2009, dupa un prim semestru de stagnare.
"Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile noastre din primul semestru s-au mentinut la acelasi nivel, inregistrand o usoara scadere in cea de-a doua jumatate. In contextul actual nu inregistram cresteri pe nicio categorie de produse", a afirmat Simona Ghita, managerul de marketing al Mr. Bricolage Romania.
Ea a precizat ca declinul vanzarilor retelei este in acest moment sub ritmul scaderii retailului local de bricolaj, in special datorita ponderii reduse a materialelor de constructii in cifra de afaceri a operatorului.
Mr. Bricolage este businessul din retail al lui Cezar Rapotan, proprietarul Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de constructii de pe piata romaneasca. Contractarea sectorului constructiilor, care in ultimii ani s-a dezvoltat cu un ritm de 20-30%, i-a adus lui Rapotan un declin de 20% la nivelul vanzarilor Arabesque in primele 8 luni din 2009 fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor furnizate anterior de companie.
Declinul Mr. Bricolage Romania ar putea fi mai mic de 20%, cat este estimat in prezent ritmul de scadere al pietei locale de bricolaj.
Compania planifica finalizarea unui proiect de expansiune de 7 mil. euro la Iasi in luna martie a anului viitor. Retailerul va ajunge astfel in primavara anului viitor la 3 unitati operationale, dupa ce in 2009 si-a amanat deschiderile planificate la Iasi si Buzau.
"Magazinul din Iasi va fi situat intr-un centru comercial si va fi cea mai mare unitate Mr. Bricolage, cu o suprafata de vanzare de 12.000 de metri patrati". Singura investitie in expansiune finalizata in acest an de Mr. Bricolage Romania a fost deschiderea unui magazin de 4 ori mai mic