Şomajul în creştere, stresul cotidian şi lipsa banilor sunt principalii factori care au determinat creşterea consumului de antidepresive. Deşi încasările din vânzarea antidepresivelor sunt mai mici decât anul trecut, numărul de medicamente consumate a crescut.
Criza economică ce a aruncat din ce în ce mai multe firme în faliment, i-a făcut pe oamenii de afaceri să reducă investiţiile sau să reducă cheltuielile cu personalul. Problemele financiare apărute în urma pierderii locului de muncă, întârzierea plăţii dărilor către stat, a ratelor la bancă, stresul cotidian au făcut ca tot mai multe persoane să aibă insomnii, coşmaruri şi stări de anxietate, motiv pentru care apelează tot mai des la antidepresive.
"Este evident că problemele şi grijile perioadei actuale a crescut numărul pacienţilor care au apelat la aceste tratamente, fără ca să putem afirma ceva la fel de exact despre numărul persoanelor care suferă de depresie fără să se trateze. Pe lângă variaţia preţului individual al produselor, se simte lipsa banilor şi creşterea utilizării produselor mai ieftine", a explicat Petru Crăciun, directorul general al firmei Cegedim, companie specializată în analiza pieţei farmaceutice.
Deşi încasările din vânzarea antidepresivelor înregistrate în primele nouă luni ale anului sunt mai mici cu 5,5% faţă de perioada similară din 2008, numărul de cutii de medicamente vândut este cu 5,4% mai mare decât cel înregistrat în perioada similară a anului trecut. Asta înseamnă că lipsa banilor a determinat persoanele să cumpere şi să consume antidepresive ieftine. "Dacă la nivelul primelor nouă luni valoarea vânzărilor de antidepresive se ridica la 57,6 milioane lei, în scădere cu 5,5% faţă de perioada similară a anului trecut, în unităţi antidepresivele au crescut cu 5,4% la 1,9 milioane de cutii, iar exprimat în zile de tratament cu 11,6%, ajung