Modelul de oraş, urmaşul celebrului Matiz, va fi lansat pe piaţa din România în martie 2010.
Chevrolet a reinventat Matizul. Urmaşul celebrului automobil de oraş se cheamă Spark şi, începând din această iarnă, este un model absolut nou, nu doar aceeaşi maşină, cu alt nume – cum a fost cazul până acum. Noua generaţie Spark, dezvoltată pe o altă platformă tehnică şi cu o înfăţişare radical schimbată, va fi comercializată şi în România, din luna martie a anului viitor.
Cel mai compact model din portofoliul Chevrolet va avea un preţ minim de 6.999 de euro cu TVA inclusă, potrivit informaţiilor oferite de producătorul american. Dimensiunile noului Spark, deşi puţin crescute, rămân în limitele cunoscute pentru un automobil destinat preponderent traficului urban: 3.64 metri lungime şi 1,60 metri lăţime.
Designerii Chevrolet au oferit maşinuţei un profil de monovolum şi elemente stilistice moderne. Fără îndoială, creaţia lor reuşeşte să atragă privirile, dar la fel de adevărat este că anumite detalii sunt uşor stridente. Există câteva unghiuri mai puţin favorabile micului Spark. Noul model va concura cu câteva nume cunoscute în clasa mini, precum Fiat Panda, Toyota Aygo, Kia Picanto sau Nissan Micra dar şi cu mai noul Ford Ka.
La lansare vor fi disponibile două versiuni de motorizări cu patru cilindri, ambele pe benzină. Unitatea de un litru dezvoltă 68 de cai-putere, cea de 1.2 litri – 81 CP. Potrivit informaţiilor oficiale, şi una şi cealaltă consumă, în medie, 6,6 l/100 km – în oraş şi 5,1 l/100 km – în ciclu mixt. Propulsoarele respectă normativul de poluare Euro 5 şi răspândesc în atmosferă 119 grame dioxid de carbon pe kilometru – din nou o cifră valabilă ambelor agregate.
Cu ocazia drive-test-ului internaţional organizat recent la Atena am condus versiunea de bază a noului Spark – cea dotată cu motorul