Apropierea sărbătorilor de iarnă, programul prelungit al centrelor comerciale şi afişele din vitrinele magazinelor care anunţă promoţii atractive scot din ce în ce mai mulţi români la cumpărături în zilele dinaintea Crăciunului.
Dacă înainte, în România, perioada reducerilor începea după 15 ianuarie, reprezentanţii magazinelor din mall-urile româneşti au adoptat, treptat, obiceiurile marilor centre comerciale din Occident, care introduc promoţii şi reduceri semnificative de preţuri în pragul sărbătorilor de iarnă.
Cu vitrinele pline cu afişe de reduceri sau nu, majoritatea magazinelor au practicat preţuri mai mici, mai degrabă, la produsele din colecţiile anterioare. În ceea ce priveşte articolele de îmbrăcăminte, etichetele cu reduceri aparţineau, mai cu seama, produselor rămase din sezonul cald. Multe articole de iarnă costau la fel ca în octombrie sau în noiembrie, iar puţinele micşorări de preţuri la produsele pentru sezonul rece se învârteau în jurul a 10-15%.
40% mai mulţi români ieşiţi la cumpărături
Dar chiar şi în această situaţie, românii care au ieşit din casă cu speranţa de a găsi cadouri pentru cei dragi sau pentru ei, înşişi, au plecat acasă cu cel puţin unul sau două produse. Odată ajunşi în mall, cu sau fără reduceri semnificative, oamenii s-au lăsat cuprinşi de febra cumpărăturilor de sărbători şi au scos fiecare cel puţin 100-200 de lei din buzunare.
În privinţa vizitatorilor din Baneasa Shopping City în perioada de sărbători, Loredana Croicia a menţionat că în funcţie de atractivitatea evenimentelor organizate şi a ofertelor magazinelor, numărul acestora creşte în medie cu 40%, comparativ cu o lună obişnuită din an, informează NewsIn.
Vânzările cresc cu aproape 50%, ca urmare a ofertelor speciale
Dacă nu toţi românii pot susţine că sunt mai avantajaţi în contextul promoţiilor şi al reducerilor practicate în