Ultimul an ne-a adus falimente, scaderi si apoi cresteri neasteptate pe bursa, prabusirea pietei imobiliare si deprecierea dolarului, printre altele.
Insa nu a fost deloc lipsit de amuzament. Drept dovada, iata cateva dintre cele mai mari gafe din domeniul afacerilor, in 2009, adunate de revista Fortune:
Goldman Sachs si PR-ul
Desi sunt in stare sa creeze produse financiare incredibil de complexe, logica simpla pare sa fie departe de mintile stralucite de pe Wall Street. Sau, cel putin, nu are legatura cu directorul executiv al Goldman Sachs, Lloyd Blankfein.
Sperand sa imbunatateasca imaginea institutiei financiare, a pornit o campanie mediatica intensa, prezentand rolul sau in redresarea economica. Insa, in noiembrie, s-a lasat luat de val si a declarat unui reporter de la Times ca este doar un bancher ce "face munca Domnului". Pentru 43 de milioane de dolari pe an, adaugam noi.
All Nippon Airways: "Usurati-va inainte sa va urcati in avion"
Operatorul aerian japonez a incercat sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera ale avioanelor sale printr-o campanie prin care isi ruga pasagerii sa se duca la toaleta inainte de a urca in avion. Motivul? Ar folosi mai putin toaleta avionului, care, astfel, ar fi mai usor, ceea ce ar rezulta intr-un consum mai mic de combustibil, prin urmare, in reducerea emisiilor de carbon. Compania inca nu vrea sa faca public rezultatul experimentului...
Chrysler renunta la dealeri
Managementul Chrysler a ales o metoda foarte neinspirata pentru a-si anunta 25% din dealeri ca renunta la ei: a trimis vestea proasta printr-o scrisoare in aceeasi zi in care au anuntat public. Astfel, o mare parte din cei 789 de dealeri au aflat acest lucru din presa.
Dubai intra in incapacitate de plata
Cand grupul detinut de stat Dubai World a ce