Plângerile legate de noile contracte emise de E. ON Gaz au pornit de la o asociaţie de proprietai de pe strada Albac. Administratorul Coaciu Berţi a demonstrat, prin calcule simple, cum furnizorii de gaz îi fură pe proprietari la estimarea consumului lunar.
Citiţi şi Mircea Radu a sigilat uşile şefilor de la gaz
Asociaţia de proprietari de pe strada Albac a fost prima care a reclamat noua modalitate de facturare a E.On Gaz. Cei 40 de proprietari, reprezentanţi de administratorul Coaciu Berţi, au semnalat imediat neregulile privind clauzele trecute în contractul dintre furnizorul de gaze şi consumatori. Cea mai mare nemulţumire a clujenilor se referă la introducerea plăţii pe trei luni în avans.
Administratorul a făcut chiar un calcul simplu, prin care a demonstrat faptul că sumele avansate de E.On Gaz , până la a treia lună de regularizare, sunt mult mai mari decât cele aferente consumului real. „Am luat tabelul cu estimările lor şi le-am comparat cu facturile deja emise. Printr-o simplă comparaţie, se vede clar că estimările furnizorului de gaz sunt mult mai mari. De ce să plătim noi în plus, de ce să dăm bani în avans?”, spune, nemulţumit, Coaciu Berţi.
Asociaţie de proprietari model
Clujeanul în vârstă de 54 de ani este administratorul blocului din cartierul Gheorgheni de 20 de ani. În cele două scări locuiesc în mare parte pensionari, despre care administratorul spune că nu au bani să arunce pe geam. „Pensia mea este de 680 de lei şi în fiecare lună plătesc rată de 150 de lei, pentru reabilitarea termică. Cu ce mai rămân dacă la fiecare factură ni se bagă pe gât bani în plus?”, spune Alexandru Mic, locatar al blocului. Dealtfel, asociaţia de proprietari d epe strada Albac nr. 9 este un exemplu pozitiv în Cluj-Napoca. Aceasta a reuşit să reabiliteze termic primul bloc din România, şi să amplaseze detectoare de gaz pe