Tot mai multe melodii româneşti ajung în topurile internaţionale. Este doar una din cheile care deschid uşa către veniturile adevărate. În ultimul an, single-ul „Hot“, interpretat de Inna, a avut peste 60.000 de download-uri numai în Spania, Morandi a vândut 2 milioane de single-uri pe suport digital în Rusia cu piesa „Angels“, iar hitul „Stereo Love“, lansat de Edward Maya, ocupă primul loc în materie de vânzări pe Itunes în Franţa. &b
Tot mai multe melodii româneşti ajung în topurile internaţionale. Este doar una din cheile care deschid uşa către veniturile adevărate.
În ultimul an, single-ul „Hot“, interpretat de Inna, a avut peste 60.000 de download-uri numai în Spania, Morandi a vândut 2 milioane de single-uri pe suport digital în Rusia cu piesa „Angels“, iar hitul „Stereo Love“, lansat de Edward Maya, ocupă primul loc în materie de vânzări pe Itunes în Franţa.
„Exportăm muzică, înregistrăm multe semnale pozitive, însă nu este încă timpul bilanţurilor“, crede Radu Bolfea, membru al trupei Play&Win. Artiştii spun că, pentru a avea succes, colaborarea cu o casă de producţie este esenţială.
„Te simţi extraordinar când afli că piesa ta e difuzată în toată lumea, iar atunci când devine hit internaţional, veniturile din drepturile de autor cresc considerabil“, spune compozitorul Silviu Păduraru. „Chiar dacă media veniturilor obţinute este mulţumitoare, ea este inferioară celor câştigate de compozitori din ţările vestice“, a adăugat el.
Viitorul sună digital
De cealaltă parte, audienţa este importantă pentru casele de producţie, iar poziţiile în topurile radio, numărul de vizualizări pe internet şi premiile sunt parametri de măsurare a audienţei. „Drepturile de autor se calculează ulterior atingerii acestor parametri şi abia atunci putem vorbi de venit, care, de fapt, este o măsură a aprecierii publicului. În momentul în care un spe