Pentru a iesi din "situatia dificiala" in care se afla, unii dezvoltatori ii roaga pe clienti sa renunte la penalitati si sa accepte noile termene de livrare.
Este si cazul companiei Eurohabitat, care incearca sa resusciteze proiectul "Planorama", cerand ajutorul cumparatorilor, pentru a scapa de insolventa. Noul manager de proiect propune cumparatorilor, ca unica solutie pentru finalizarea "Planorama", sa renunte la penalitati si sa accepte noile termene de livrare.
"Agrearea acestor termene de catre clienti va debloca proiectul. Pentru aceasta insa trebuie sa primim raspunsuri pozitive din partea tuturor cumparatorilor", a afirmat David Silberstein, noul director de proiect din partea BSR pentru Planorama.
Unii dintre cumparatori par sa fie de acord. "In opinia mea, ca analist de risc, consider ca exista sanse de reusita ale planului de relansare si, in orice caz, noi, cumparatorii, nu avem nimic de pierdut. Penalitatile exista doar pe hartie si chiar daca obtinem o hotarare judecatoreasca favorabila de recuperare a acestora nu ne ajuta cu absolut nimic daca EuroHabitat intra in insolventa. Practic, nu renuntam la nimic, avem in schimb sansa ca acest proiect sa devina fezabil si sa ne putem vedea in sfarsit apartamentele gata", a declarat Monica Dorobantu, unul dintre cumparatori.
Florin Vasile, un alt cumparator Planorama, are o parere nuantata. "Sunt situatii diferite de la un cumparator la altul si pentru unii renuntarea la penalitati pare de neacceptat. Sunt situatii sociale, oameni care sunt loviti de criza si nu mai pot sa plateasca diferenta, iar penalitatile ar fi acoperit deficitul. Nimeni nu e fericit ca trebuie sa renunte la acestea, dar, cel putin din punctul meu de vedere, este acceptabil si, facand un calcul simplu, rezultatul ne arata ca este cea mai ieftina cale si poate cea mai rapida. In acest moment