Proprietarii lanţurilor de restaurante joacă totul pe o singură carte: profitabilitatea. De la extinderi haotice, care au punctat la capitolul imagine, oamenii de afaceri au ajuns acum să mizeze doar pe locaţiile generatoare de profit. Iar acestea se găsesc, cu puţine excepţii, în zonele ultracentrale. Principalii jucători de pe piaţa restaurantelor susţin că această perioadă dificilă va duce la stabilirea unui echilibru în domeniu. Ei consideră că lanţurile de restaurante a
Proprietarii lanţurilor de restaurante joacă totul pe o singură carte: profitabilitatea. De la extinderi haotice, care au punctat la capitolul imagine, oamenii de afaceri au ajuns acum să mizeze doar pe locaţiile generatoare de profit. Iar acestea se găsesc, cu puţine excepţii, în zonele ultracentrale.
Principalii jucători de pe piaţa restaurantelor susţin că această perioadă dificilă va duce la stabilirea unui echilibru în domeniu. Ei consideră că lanţurile de restaurante au şanse mult mai mari să reziste crizei, spre deosebire de unităţile individuale. „Lanţurile de restaurante îşi pot pondera cheltuielile pe locaţiile profitabile versus locaţii neprofitabile şi, totodată, antreprenorii, dacă au fost înţelepţi, au şi resurse de susţinere pe o perioadă mai lungă”, explică Dragoş Petrescu, proprietarul companiei Trotter Prim, care controlează lanţurile de restaurante City Grill şi Buongiorno, cafenelele City Cafe şi unităţile Caru’ cu Bere şi Hanu’ Berarilor Interbelic.
Valentin Sălăgean, acţionar al lanţului de restaurante Trattoria Il Calcio, consideră că Ateneul este o zonă de top în România. Lider de încasări, Trattoria Il Calcio din centrul Capitalei a realizat un sfert din profitul grupului. După locaţia „de top” urmează în clasament unitatea din Herăstrău cu 20%, Delea Veche cu 15%, la egalitate cu locaţiile din Drumul Tabere