Preţurile pentru imaginile realizate de „vânătorii de vedete“ americani au scăzut cu 31%, potrivit unei cercetări. Fotografiile care le-au surprins în ipostaze inedite pe Britney Spears, Lindsay Lohan sau Eva Mendes şi-au pierdut valoarea, din cauza crizei economice.
În iunie 2008, afacerile paparazzilor erau în plină dezvoltare, crescând odată cu apariţia unor noi vedete. Apoi, au început să se prăbuşească rând pe rând. De curând, balonul pe care „plutea" presa despre celebrităţi a explodat, cel mai important dintre motive fiind recesiunea. Astfel, media a „părăsit" hoardele de paparazzi şi agenţiile care îi aveau ca angajaţi.
Este greu de crezut că acum mai puţin de un an revista „People" publica pe prima pagină, în parteneriat cu publicaţia „Hallo!", fotografii de peste 14 milioane de dolari. Era vorba despre primele imagini în exclusivitate cu gemenii cuplului Brad Pitt şi Angelina Jolie. Preţul vânzării a fost de trei ori mai mare decât cel plătit de „People" pentru imaginile cu primul copil al celor doi actori.
Site-ul american The Daily Beast a cuantificat cât de mult a căzut piaţa paparazzilor prin estimări ale unei agenţii specializate. Astfel, fotografii care în anii „de aur" 2005-2007 aduceau autorilor sume uriaşe de bani, acum ar costa cu 31% mai puţin. Mai mult, fotografiile cu preţuri de peste 100.000 de dolari ar costa acum cu până la 50% mai puţin.
Fotografia în care Britney Spears a fost surprinsă rasă în cap a costat, în februarie 2007, aproximativ 300.000 de dolari. În prezent, imaginile nu valorează mai mult de 100.000 de dolari.
Preţul pentru Eva Mendes a scăzut
Imagini cu Nicole Richie şi Lindsay Lohan extrem de slabe, într-o perioadă în care se zvonea că ar fi anorexice, costau în mai 2005, 100.000 de dolari. Acum, fotografiile nu costă mai mult de 50.000 de dolari. În ceea ce o priveşte pe actriţa Eva Mendes,