Te-ai gândit vreodată că produsele de pe paginile de internet ar putea căpăta dimensiuni fizice, perfect palpabile? Ba, mai mult, că unele dintre ele ar putea fi mirosite şi chiar gustate? Acesta este viitorul cumpărăturilor pe internet, imaginat de câţiva specialişti reuniţi în cadrul asociaţiei CD&I, informează site-ul www.go4it.ro.
Conceptul denumit “Sense” presupune dezvoltarea unui sistem complex, care să permită utilizatorilor perceperea proprietăţilor obiectelor ca şi cum acestea s-ar afla pe birou, prin simpla introducere a mâinii într-un dispozitiv special. În esenţă, vorbim de o “cutie tactilă”, care să reproducă “fizicul” produselor, şi de un soi de imprimantă, care să combine tot felul de substanţe pentru a evidenţia un miros şi un gust apropiate de cele ale sortimentului selectat.
Vom putea printa «senzaţiile»
Pentru început, designerii au gândit un dispozitiv cu 13 cartuşe, capabile să ofere câteva gusturi de bază (dulce, sărat, picant, condimentat, amar) şi câteva emanaţii florale. Produsele alese vor fi printate pe nişte pagini, iar clienţii vor putea să le guste doar atingând foaia cu limba. Cercetătorii avertizează totuşi că foile nu sunt comestibile.
Smell-o-vision, televizorul cu miresme
O altă invenţie, la fel de revo- luţionară, ar putea intra cât de curând în casele noastre. Este vorba despre Smell-o-vision de la Sony. Acesta este un sistem prin care televizoarele au capacitatea de a reda anumite mirosuri. Pentru a preveni amestecul aromelor într-un cocteil nedorit sau persistenţa acestora mai mult decât este cazul, specialiştii de la Sony au anunţat că vor utiliza ultrasunete pentru a stimula direct zonele din creier pentru a induce mirosul dorit. Compania nu a anunţat şi o dată exactă când acest program va fi disponibil pe piaţă.