Retailerii de produse de înfrumuseţare estimează creşteri de 5% ale încasărilor în luna decembrie, comparativ cu lunile trecute. Magazinele de cosmetice vând în această perioadă doar cu 5% mai mult faţă de restul anului, românii orientându-se spre cadouri ieftine de la hipermarket.
Criza financiară a afectat piaţa cosmeticelor în acest an, când s-au înregistrat scăderi ale vânzărilor de circa 10% faţă de 2008. Luna Cadourilor reprezintă însă o gură de oxigen pentru principalii jucători din această piaţă care susţin că încasările au crescut în această perioadă cu circa 5%. Aceştia rămân însă precauţi, precizând că rezultatele vor fi sub cele înregistrate în perioada similară a anului trecut.
„Încasările din această lună vor fi cel mult la nivelul celor din 2008. Nici nu se pune problema unei creşteri", spune Eugen Bartha, directorul general al distribuitorului de cosmetice Ina International, care controlează reţelele de magazine Ina Center şi Privilege.
Bartha estimează pentru acest an o cifră de afaceri mai mică cu 10 procente faţă de cea din 2008. Potrivit datelor afişate pe site-ul Ministerului de Finanţe, compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de zece milioane de euro. Opinia directorului Ina International este împărtăşită şi de Dana Tudorache, directorul general al reţelei The Body Shop România.
„Sfârşitul anului înseamnă întotdeauna vânzări mai ridicate, însă acestea au crescut doar comparativ cu lunile precedente, nu şi cu aceeaşi perioadă a anului trecut", spune Dana Tudorache.
Cadouri ieftine de la hipermarket
Potrivit Danei Tudorache, prima parte a anului 2009 a adus pentru reţeaua pe care o conduce o creştere a vânzărilor comparativ cu 2008. Însă, în al doilea semestru al anului, compania s-a confruntat cu o scădere accentuată a numărului de clienţi. În acest context, vânzările s-au diminuat cu 14%.
Pe