Nu mai puţin de 77 de companii şi persoane fizice autorizate se luptă, zilele acestea, pentru obţinerea autorizaţiilor de practicare a taximetriei pe Aeroportul „Henri Coandă”. Sursa: Sorin Antonescu
O singură firmă a avut, oficial, dreptul să ofere servicii de taximetrie pe aeroportul internaţional din Otopeni în ultimii cinci ani.
Câştigătoarea unei licitaţii controversate, în 2004, Fly Taxi a luat până acum caimacul unei afaceri cu multe zerouri: în 2007, a înregistrat venituri de 3,2 milioane de euro, iar în 2008, de 2,5 milioane de euro.
În scurt timp, lucrurile se vor schimba: aeroportul a organizat deja o licitaţie pentru emiterea a 250 de licenţe de taxi.
18 euro, cursa medie
Miza licitaţiei de la Otopeni se măsoară în milioane de euro. În fiecare zi, aproape 7.000 de călători aterizează pe aeroportul din nordul Capitalei şi cam un sfert dintre ei folosesc taxiul.
La un preţ mediu de 75 de lei pe cursă (la tariful de 3,5 lei pe kilometru, incluzând pornirea şi staţionările în trafic), rezultă un venit zilnic total de circa 49.000 de lei (sau 11.500 de euro). Pe an, cei 250 de taximetrişti ar urma să-şi împartă, aşadar, în acest scenariu, cam 4,2 milioane de euro.
Dacă numărul curselor va fi dublu (1.300 pe zi), veniturile taximetriştilor ar putea ajunge la 8,4 milioane de euro pe an. La această sumă deja impresionantă se pot adăuga două milioane de euro pe an provenite dintr-un număr estimat de 300 de curse zilnice Bucureşti - Otopeni. În total, peste zece milioane de euro pe an.